VILNIAUS  APSKRITIES/ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS: APIE GELEŽINKELIO PERVAŽĄ, DĖL SEMELIŠKIŲ GATVĖS KALNELIO # 2020 – 07 – 29

VILNIAUS  APSKRITIES/ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS 

APIE GELEŽINKELIO PERVAŽĄ,

DĖL SEMELIŠKIŲ GATVĖS KALNELIO

Informacijos šaltinis: www.elektrenai.lt

Portale paskelbta: 2020 – 07 – 29

Aktuali šaltinio informacinė medžiaga: 

ŠALIA VIEVIO NAIKINAMA VIENA IŠ INTENSYVIAUSIAI NAUDOJAMŲ GELEŽINKELIO PERVAŽŲ LIETUVOJE

2020-07-29

AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ („LTG Infra“) ir UAB „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį, pagal kurią, vietoje probleminės vieno lygio pervažos, bus įrengtas tunelis automobiliams su pėsčiųjų taku. Naują tunelį, už beveik 5,8 mln. eurų, planuojama suprojektuoti ir pastatyti per kiek daugiau nei 2,5 metų.

Be sutartį pasirašiusių įmonių prie projekto įgyvendinimo prisidės ir Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos bei Elektrėnų savivaldybės administracija.

Pasak „LTG Infra“ generalinio direktoriaus, tai ne vienintelė pervaža, kurios laukia pertvarkymas. „LTG Infra“ vykdo pervažų modernizavimo programą, pagal kurią, siekiant sistemiškai gerinti situaciją geležinkelio pervažose, atrinktos 27 labiausiai eismo saugos didinimo reikalaujančios pervažos, kurių pertvarkymas atneštų didžiausią naudą visuomenei.

„Pervaža šalia Vievio patenka į 30-uką pačių rizikingiausių ir nesaugiausių Lietuvos pervažų. Todėl jos pertvarkymas yra neabejotinai gera žinia apylinkės gyventojams, kurių nebegaišins uždaryta pervaža, sumažės oro tarša, padidės eismo saugumas bei sumažės nelaimingų atsitikimų rizika.“, – sako Karolis Sankovski.

„Vertiname galimybę prisidėti prie visuomenei reikšmingo projekto, kuris žmonėms sudarys sąlygas dar saugiau keliauti. Šis projektas išsiskirs savo darbų įgyvendinimo trukme: pirmuoju etapu bus atliekami projektavimo darbai, kurie strategiškai svarbioje pervažoje turės būti įgyvendinti per rekordiškai trumpą laiką – vos per šešias dienas arba 120 valandų. Tikiu, kad „YIT Lietuva“ patirtis, pajėgumai ir kompetencijos infrastruktūros srityje, inovacijų bei geriausių Skandinavijos praktikų taikymas užtikrins sklandų projekto įgyvendinimą“, – teigia konkursą laimėjusios darnios miestų plėtros ir statybų bendrovės vadovas Kęstutis Vanagas.

Geležinkelio pervažų programa

Vieni ilgalaikės „Lietuvos geležinkelių“ grupės strategijos tikslų – saugios geležinkelio infrastruktūros palaikymas ir vystymas.

Vystantis ekonomikai, didėjant eismo, tame tarpe, traukinių intensyvumui ir atitinkamai traukinių greičiams, vienas „LTG Infra“ prioritetų yra užtikrinti geležinkelio pervažų saugą bei atitikimą techniniams reikalavimams.

Dėl to 2018 m. buvo pradėta įgyvendinti pervažų programa, kurioje apibrėžtos 3-ys pervažų modernizavimo kryptys

  • automatinės pervažos signalizacijos sistemų diegimas pervažose, įrengiant autokelio užtvarus, automatinę pėsčiųjų perėjų signalizacijos sistemą ir vaizdo stebėjimo sistemas;
  • dviejų lygių sankirtų įrengimas;
  • pervažų uždarymas.

Išanalizavus faktines aplinkybes bei įvertinus visus galimus pervažų modernizavimo prioritetų sudarymo aspektus, buvo sureitinguotos pervažos bei sudarytas pervažų modernizavimo sąrašas, į kurį pateko ir ši, netoli Vievio esanti pervaža, dėl kurios pertvarkymo pasirašyta rangos darbų sutartis.

AB „Lietuvos geležinkelių struktūra“ informacija

DĖL VIEVIO MIESTO SEMELIŠKIŲ GATVĖS KALNELIO REKONSTRUKCIJOS DARBŲ TRUKDŽIŲ

2020-07-29

Vievio mieste Lietuvos automobilių kelių direkcija  vykdo darbus pagal projektą  „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 221 Vievis – Aukštadvaris ruožo nuo 1,29 km iki 1,80 km, kuriam Vievio mieste suteiktas Semeliškių gatvės pavadinimas, rekonstravimas“ . Populiaria terminologija tai yra Semeliškių gatvės kalnelio rekonstrukcija.  Elektrėnų savivaldybė prisidėjo prie šių darbų 100 tūkst. eurų. Be piniginio prisidėjimo, Elektrėnų savivaldybė neturi teisinių įgaliojimų šiame valstybinės reikšmės krašto kelio ruože daryti įtaką darbų vykdymui. Pastaruoju metu rekonstrukcijos darbai nevykdomi, Semeliškių g. yra uždaryta, ir gyventojams tai sudaro daug nepatogumų. Turimomis žiniomis, darbai laikinai sustabdyti dėl telekomunikacijų ir nuotekų sistemų, kurių nebuvo nustatyta projektuojant darbus,  trukdžių, todėl vykdomas šių komunikacijų iškėlimo projektavimas.

Dėl susidariusios situacijos Elektrėnų savivaldybė kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją, iš kurios gavo atsakymą, kad pagal rangos sutartį darbų pabaiga yra 2020 m. lapkričio 3 d. 2020 m. birželio mėn. jau buvo atlikta 90 proc. numatytųjų minėto projekto darbų. Projekto „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 221 Vievis – Aukštadvaris ruožo nuo 1,29 km iki 1,80 km, kuriam Vievio mieste suteiktas Semeliškių gatvės pavadinimas, rekonstravimas“ eismo organizavimas apylanka buvo numatytas techniniame projekte. Schema suderinta su Kelių direkcija, Elektrėnų savivaldybės administracija ir Kelių policija.

Elektrėnų savivaldybė tikisi iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos greito problemos išsprendimo ir pateikė jai prašymą leisti eismą Semeliškių gatvėje remonto vietoje, kol nevyksta remonto darbai.

Apgailestaujame dėl laikinų nepatogumų.

Elektrėnų savivaldybės administracijos direktorius Gediminas Ratkevičius

Related posts