Įdomybės: ciklas V –  faktai apie transportą (tęsinys)

Paruošė Jonas Paulauskas

Įdomybės: ciklas V –  faktai apie transportą (tęsinys)

II. Automobiliai 

Dėmesio verti faktai apie autobusus 

 

* Žodis „bus“ kilęs iš termino „omnibus“, o pastaroji sąvoka atsiradusi nuo žmogaus pavardės Omnes. Tas asmuo buvo su autobusais nesusijęs skrybėlininkas, kurio parduotuvė veikė prie vienos pirmųjų šių daugiaviečių keleivinių automobilių stočių Prancūzijoje. Nežinoma proga sukūręs didžiulę autobuso formos skrybėlę, Omnes išgarsėjo, o jo pavardę bendruomenė pradėjo taikyti sąvokai „omnibus“ išreikšti.

* Geltonos spalvos mokykliniai autobusai Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) pasirodė 1939 metais. Kadangi valdžia buvo pernelyg užsėmusi JAV dalyvavimu Antrajame pasauliniame kare, ko pasėkoje neturėjo laiko rinkti standartinę spalvą, tad ilgai nemąsčiusi pasirinko geltoną.

*Seniausias nepakitęs šios keleivinio transporto priemonės maršrutas yra Londone. Jis tęsiasi nuo Hamsted’o iki Pimilic’o rajonų ir veikia net nuo 1910 metų.

* Kinijoje keleivius aptarnauja didžiausias autobusas. Jis turi tris sujungtas sekcijas, 5 duris ir gali vežti net 300 žmonių.

* Didžiojoje Britanijoje iš penkių milijonų kelionių autobusų 1 mln. paskirtis – vežimas į darbą ir atgal.

* Ši visuomeninio keleivinio transporto priemonė vienam keleiviui išskiria 5 procentus anglies dvideginio, kai automobilis – 65 proc. Verta susimastyti.

a) 10 įdomių žinučių apie automobilius

  1. Anksčiausiasis „Ford“ automobilis kainavo 265 dolerius.
  2. Pirmoji vieta, kurioje įsigytas minimos transporto priemonės draudimo polisas – Vestfildo miestas (JAV, Masačiusetso valstija).
  3. Liuksemburge – intensyviausias automobilių eismas. Ten tūkstančiui žmonių tenka 570 automobilių.
  4. Ilgiausia, apie 200 km ilgio jų spūstis Europoje užfiksuota 1980 metais tarp Paryžiaus ir Leono.
  5.  Trumpiausias laikas, per kurį pavyko išimti tokios mašinos variklį ir pakeisti jį kitu, siekė 42 sekundes. Rekordas užfiksuotas 1985-ųjų lapkričio 21-ąją, remontuojant „Ford Escort“.
  6. Iš pradžių GAZ M-20 turėjo vadintis ne „Pobeda“ („Pergale“), o „Rodina“ („Tėvyne“). Mašinos pavadinimas pakeistas po ironiško Stalino klausimo: „Ir kiek gi pas mus kainuos „Tėvynė“?
  7.  „Formulės 1“ „Ferrari“ komanda unikali tuo, jog ji kiekvienam iš savų automobilių kuria ir važiuokles, ir variklius.
  8. Kompanija „Ferrari“ kasdien pagamina ne daugiau kaip keturiolika automobilių.
  9. „Ford GT40“ modelio mašinų buvo pagaminta vos 107 vienetai, iš kurių tik septyni važinėjo įprastais keliais.
  10.   Pirmosios automobilių lenktynės JAV įvyko Čikagoje 1895-aisiais trasa Čikaga – Evansonas. Lenktynes laimėjo D. Frankas Darje. 

b) Dešimtukas populiariausių visų laikų automobilių

  1. Afrikos antilopės „Chevrolet Impala“ vardu pavadintas modelis jau 1965 m. JAV tapo populiariausiuoju, nepaisant fakto, kad tuomet tai buvo brangiausias „Chevrolet“ pavyzdys. Lyginant dabartinį tipą su pirmtakais, pavyzdžio formos pasikeitė dramatiškai. Pardavimai per visą „Impala“ istoriją siekia 14 mln. vnt.
  2. „Volkswagen Passat“ – 40 metų jubiliejų švenčiantis vidutinės klasės pažiba, tarnaujantis tiek šeimos, tiek ir vadybininkų poreikiams. Per tą laiką nuo konvejerių nuriedėjo 15 mln. „Passat“ vienetų. Šis skaičius neturėtų stebinti, kadangi „Volkswagen“ su šiuo modeliu visada taikėsi į erdvios ir patikimos mašinos ieškančius pirkėjus.

 3. „Ford Model T“ – tai tarsi paminklas automobilių pramonės revoliucijai, kurią inicijavo Henris Fordas su „Model T“. toks tipas gaminamas nuo 1908 m., o iki 1927 m buvo inžinerijos stebuklu bei pirmąja įperkama masine mašina. Per minimą laikotarpį gamintojams pavyko parduoti tiek „Ford Model T“, kad modelis visų laikų automobilių sąraše tarp ypač perkamųjų vis dar užima aštuntąją vietą.

 4. „Honda Accord“ – nuo 1976 m. geriausiai žinomas kaip vidutinės klasės šeimų mylimas modelis. Nors šių dienų vairuotojai „Accord“ geriausiai žino kaip sedaną ir universalą, bet kažkada jis buvo renkamas ir kaip hečbekas. 1982 m. „Honda“ kompanija pradėjo gamybą JAV ir būtent „Accord“ tapo pirmuoju Valstijose išleidžiamu šios markės tipu. Per visą istoriją buvo pristatyta 17 mln. „Accord“, o šiuo metu parduodamas devintos kartos pavyzdys.

5. Dar vienas „Honda“ bestseleris… Kaip ir „Accord“, „Civic“ jau turi devintos kartos atstovą, pasirodžiusį 1972 m., kai gamintojai su juo taikėsi į mažas šeimas. Šiame dešimtuke „Civic“ ir „Accord“ sudaro „Honda“ duetą, o bendros abiejų automobilių pardavimų apimtys – net 35 mln. vnt.

6.  „Ford Escort“ gamintas 1968-2000 m. Per tą laikotarpį pirkėjams siūlytas 5 arba 3 durų hečbekas, 5 arba 3 durų universalas, kabrioletas ir komercinis modeliai. Tokia įvairovė leido „Escort“ mėgautis populiarumu – pardavimai pasiekė 20 mln. vnt. ribą.

 7. Originalusis „Beetle“ („Vabalas“) buvo gausiausiai pagal tą pačią dizaino platformą bei ilgiausiai (iki 2003 m. Meksikoje) leidžiamas modelis istorijoje, kol finaliniu akordu tapo specialus „Última Edición“ modelis. Tad Adolfo Hitlerio užgaida sukurti visiems prieinamą automobilį realybe tapo 1938 m. Dabar „Volkswagen“ skaičiuoja, kad šio tipo tiražas jau pasiekė 23 mln. vnt. Volkswagen Beetle Última Edición (2003 m).

8. Dar vienas „Volkswagen“ atstovas šiame dešimtuke – trečioje vietoje įsitaisęs „Golf“. Nuo 1974 m. išleidžiamas tipas yra vienas iš ypatingai mėgstamų automobilių per visą istoriją. Neseniai pasirodęs septintos kartos atstovas jau spėjo nuskinti svarbiausių konkursų laurus, tad „Golf“ sėkmės istorija toliau tęsiasi.

9. „Ford F150“ – populiariausias iš visų „Ford“ F-serijos pikapų. Jo gamyba prasidėjo dar 1948 m. ir nuo tada pardavimai pasiekė 34 mln. vnt. Nors Europos keliuose jis matomas retai, tačiau JAV rinkoje – tai tikras fenomenas. Iš perkamiausių automobilių lyderio sosto jis neišverčiamas jau 24 metai. Šiuo metu pageidaujantiesiems siūlomas jau dvyliktos kartos pavyzdys. Kaip ir „Volkswagen“, „Ford“ šiame dešimtuke turi 3 atstovus.

10. Vienintelis „Toyota“ modelis dešimtuke, tačiau jis yra tvirtas lyderis. „Corolla“ yra geriausiai parduodamas visų laikų automobilis. Europoje anksčiau jis turėjo daugiau versijų, o dabar yra pateikiamas tik kaip sedanas. „Corolla“ artėja prie 40 mln. vnt. ribos ir nepanašu, kad ruoštųsi sustoti. Praktiškumas ir patikimumas jau penkis dešimtmečius sudaro galimybes šiam tipui išsilaikyti populiariausiųjų viršūnėje.

(Bus daugiau)

Related posts