Kelionės po Latviją įspūdžiai

Korespondentas Justinas Antanas Dobilas (Kaišiadorys)

Gegužės 3 – 4 d. Kaišiadorių trečiojo amžiaus universiteto (TAU) rektorė Teresė Kazlauskienė suorganizavo 98 žmonių ekskursiją į Latviją. Dvejais autobusais per Jonavą, Ukmergę, Uteną, Zarasus nukeliavome į antrą pagal dydį kaimyninės šalies miestą, Latgalos regiono sostinę Daugpilį. Pakeliui gidas Kaišiadorių turizmo ir verslo informacijos centro darbuotojas Aurelijus Balčiūnas apie tas gyvenamąsias vietoves papasakojo daug įdomaus.

Kai pervažiavome Dauguvos (Vakarų Dvinos) upės tiltą, sustojome Daugpilyje. Ten pasigrožėjome pamatytomis bažnyčiomis, apsilankėme miesto tvirtovėje (forte), kur irgi gavome daug naudingos informacijos. Man, pavyzdžiui, didelį įspūdį padarė forto istorijos liudytojos – didelio kalibro patrankos. Be to, įsiminė Marko Rotho meno muziejus, XIX a. rūbų ir aksesuarų ekspozicija, pati forto teritorija.

Po to apsilankėme kitoje miesto dalyje, kur tęsėme pažintį su už keliolikos kilometrų nuo Zarasų esančiu miestu. Pamatėme turgų, pasivaikščiojome Rygos vardu pavadintu bulvaru, susipažinome su Daugpilio turtinga istorija ir architektūra. Beje, skaičiuojama, jog jo istoriniame centre yra per aštuoniasdešimt lankytinų objektų.

Grįždami aplankėme seniausią (apie 1500 m.) bei storiausią Lietuvoje Stelmužės ąžuolą, medinę statybininkų restauruojamą bažnytėlę, o Zarasuose nuo parke įrengto 17 m aukščio apžvalgos rato apžvelgėme puikią ežero, jo apylinkių panoramą.

Ir nūnai džiaugiamės kelionėje patirtais įspūdžiais.