Žemaičių bibliofilas Nr.8 ( 12d., XII). Iš autografų rinkinio.  Bibliofilijos aidai socialinėse medijose.

Sent by GINTAUTAS CERNECKIS 

Samogitian Bibliophile No.8 (12d., XII.)

(Continued from XII) 

 

 

08-09-2018

From a set of autographs 

Autographs warm up and send a message

October 19th A meeting with the writer, publicist Arvydas Juozaitas and his new book “The Time of the Emptying of Lithuania” (Vilnius, 2018) took place in the watch of Plungė Public Library. The writer warmly responded to the Samogitians, who, in the background of an emptying Lithuania, seemed to be lively, more enterprising. Closer to the native land. According to the writer, the roots of Lithuania are in the earthworms and light emanates from them. Simonas Daukantas Bibliophile Club donated 6 and 7 issues of the Samogitian Bibliophile to the writer, which was presented by the director of Plungė District Municipal Public Library Violeta Skierienė. For readers’ attention, there are two warm, memorable and at different times recorded entries by Arvydas Juozaitis in books for G. Cerneckis. A. Juozaitis. Cultural inspirations. V., 2001. Record: “Dear Gintautas – Samogitians will surely catch us! Arvydas Juozaitis, 10.02.2001. A. Juozaitis. The time of homeland emptying. V., 2018. Record: “Gintautas – a true bibliophile – Time for Samogitians to set fire to the mounds! Arvydas Juozaitis 2018, Plungė ”.

The impressions of the meeting with the writer A. Juozaitis were shared by the Dukantians at the meeting of the Simon Daukantas Bibliophile Club on November 12.

Giedrė Petreikienė, lituanistė

Echoes of bibliophilia in social media

Bibliophilia is primarily concerned with material expression – the book. However, in today’s digital world, it is impossible to avoid contact with the Internet, especially on various social media. The word “bibliophilia” has also recently appeared, directly or indirectly, on Facebook, a favorite of Lithuanians, a social space that transports real-world opportunities: to communicate, to choose from a wealth of offerings, to find new opportunities.

Club activities for bibliophiles and individual book lovers

The Facebook account of the Martynas Mažvydas Bibliophiles Club is most directly related to the bibliography (Figure: Martynas Mažvydas Bibliophile Club, 170 subscribers, see November 6). An open access account has been in operation since 2014. The page is primarily intended to provide a contemporary introduction to club activities, meeting dates and agendas. In addition, the page publishes extensive bibliophilic news, from a link to an article on the Gitana Sediment collection to invitations to various shows and events. The account is more informative and does not engage in discussions specific to Facebook.

Įdomus tinklaraštis „wordpress“ ir paskyra „Facebook“ socialiniame tinkle „Bibliofilas“ (700 prenumeratorių), aktyvus nuo 2016 metų. Tinklaraštininkas propaguoja masinę bibliofiliją, skatina knygas įsigyti, renka ir skelbia argumentus apie knygų naudą, kritikuoja įvairius knygos kultūros reiškinius. Keletą kartų kliuvo kavinių ir viešbučių interjerų kūrėjams, kai knygos be didesnės atrankos buvo pasirenkamos kaip lentynas užpildantis kamšalas. Įdomi ir žurnale „Mano namai“ 2014 – 2016 m. publikuotų namų interjerų apžvalga, iš kurios aiškėja, kad paskutiniu metu knygų lentyna ar didesnė namų biblioteka yra nemadinga. Taigi vis mažiau, ypač jaunų žmonių, savo namuose randa vietos knygai ir bibliotekai.

Albumams gaminti – dešimtys knygrišių, knygoms restauruoti – vienetai

Įsigyjant bibliofinių knygų nuo šio pomėgio tampa neatsiejama knyrišystė. Kaip ir atsiradus šiam amatui, taip ir dabar daugiausia knygrišių rekomendacijos sklinda iš lūpų į lūpas. Vis dėlto keletą knygrišių galima rasti ir „Facebooko“ platybėse. Viena ryškiausių paskyrų – Vilniaus knygrišių gildijos (pav. „Vilniaus knygrišių gildija / Bookbinders Guild of Vilnius“, 494 prenumeratoriai), kurioje aktyviai pristatoma knygrišių veikla. Čia kuriami albumai, pristatant atskirų knygrišių meninius ir restauravimo darbus. Nors paskyros pavadinimas dvikalbis, informacijos anglų kalba nepateikiama, tačiau akivaizdu, kad užsieniečių prenumeratorių esama, nes kartais komentaruose pagiriamas koks nors darbas. Komentuoja ir lietuviai: dažniausiai patys knygrišiai, diskutuodami dėl vienokių ar kitokių meninių sprendimų.

Vienas iš tokių diskusijų dalyvių – knygrišys-restauratorius Ferdinandas Saladžius, turintis asmeninių darbų „Facebook“ paskyrą „Knygrišys iš Paprūdžių“ (120 prenumeratorių). Joje daugiausia dalijamasi atliktais užsakymais, bet įterpiama ir kitų knygrišio domėjimosi sričių: gamtos vaizdų, istorinių realijų ir pan. Akivaizdu, kad ši paskyra yra daugiau ne pardavimo, o saviraiškos priemonė. Daugelis knygrišių – restauratorių atskirų paskyrų savo darbams nekuria, o juos viešina per savo asmenines paskyras. Pavyzdžiui, Rūtos Taukinaitytės ar Gražinos Smaliukienės asmeninėse paskyrose galima rasti ne tik jų darbų pavyzdžių, bet ir knygrišystės ar bibliofilinių aktualijų.

Žodį „knygrišys“ galima rasti ir Ričardo Vetos administruojamoje paskyroje (pav. „Knygrišys“, 98 prenumeratoriai), tačiau ši kaip tik skirta parduoti prekę: keliama informacija, susijusi tik su knygrišyste. Šiuo labiau komerciniu keliu nuėjo didžioji dalis odininkų, dirbančių su knyga: pvz., „DiArt“ (22 900 prenumeratorių), „Kurta knyga“ (1 224 prenumeratoriai) ar Leonoros Kuisienės meninė knygrišystė (48 pre­numeratoriai, Leonora bene vienintelė „Facebooke“ populiarina ir savo vedamas knygrišystės pamokas). Skaičiai rodo, kad meninio įrišimo pritaikymas plačiajai rinkai (pvz., albumų, užrašinių gamyba) yra gana patrauklus verslas, o nišiniai knygrišiai – restauratoriai socialinėje erdvėje nėra paklausūs.

Knygynai ir aukcionai neišeinant iš namų

Komercinių tikslų turi ir „Facebooke“ atsiradęs antikvarinis knygynas: V. Staniulio antikvariatas – knygynas (3 630 prenumeratorių) bei bukinistiniai knygynai: „Juodas šuo“ (5 477 prenumeratoriai), „Skaitytų knygų knygynas geraknyga.lt“ (1 875 prenumeratoriai) ir kt. Šių knygynų paskyrose bibliofilinių naujienų nėra daug, tačiau galima tiesiogiai susisiekti bet kokiu klausimu, greitai surasti telefono numerį ar adresą. Tokiais atvejais „Facebookas“ atstoja interneto svetainę, kurios vis dažniau atsisakoma, ypač „Facebooke“ atsiradus galimybei sukurti virtualią parduotuvę (nė vienas iš šių knygynų šia galimybe dar nesinaudoja).

Bibliofilinių knygų galima rasti ne tik knygynuose, bet ir aukcionuose. Apie vykstančius fizinius aukcionus informaciją galima rasti aukciono „Ars Via“ paskyroje (pav. „ARS VIA aukcionas“, 2 331 prenumeratorius). Visgi kur kas įdomesnis reiškinys – tiesiogiai „Facebooke“ vykstantys virtualūs aukcionai: grupėje „Antikvaras / Sendaikčiai“ (29 000 narių), kurioje daugiausia fiziniai asmenys skelbia įvairius trumpai trunkančius aukcionus. Parduodami daiktai yra nedidelės vertės ir labai įvairūs: nuotraukos, pašto ženklai, šaukštai, foteliai ir pan., tačiau kartais pasirodo ir retų knygų.

Bibliography on Facebook and in the real world is quite rare. Social media is opening the way to spreading the word and attracting the younger generation, so bibliography-related accounts are on the rise. Even though the number of subscribers is not large on Facebook, high quality content on Facebook reaches them: when all social media is cluttered with misleading, unrealistic information, bibliography-related accounts become a niche breath of fresh air.

Related posts