VILNIAUS APSKRITIES/ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS: PANDEMIJOS FONE: CIVILINĖS BŪKLĖS AKTAI, MOKESČIAI # 2020 – 03 – 18

VILNIAUS APSKRITIES/ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS 

PANDEMIJOS FONE:

CIVILINĖS BŪKLĖS AKTAI, MOKESČIAI

Informacijos šaltinis: www.elektrenai.lt

Portale paskelbta: 2020 – 03 – 18

Aktuali šaltinio informacinė medžiaga: 

I.

Dėl civilinės būklės aktų registravimo organizavimo karantino laikotarpiu

 2020-03-18

2020 m. kovo 14 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikoje paskelbimo“ 3.2.1 punktu nustatyta, kad valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose darbas organizuojamas ir klientai aptarnaujami nuotoliniu būdu, išskyrus atvejus, kai būtina atitinkamas funkcijas atlikti darbo vietoje. Privaloma užtikrinti būtinųjų neatidėliotinų funkcijų atlikimą.

Atsižvelgdami į tai, taip pat į civilinės būklės aktų registravimo ir su tuo susijusių paslaugų, kurias teikia savivaldybių civilinės metrikacijos įstaigos, specifiką, karantino laikotarpiu rekomenduojame: 

  1. Civilinės metrikacijos įstaigų teikiamų paslaugų teikimą organizuoti nuotoliniu būdu. Rekomenduojama informaciją ir konsultacijas gyventojams teikti el. paštu arba telefonu, o prašymus įregistruoti civilinės būklės aktus, kiek tai įmanoma ir kaip nurodyta šiose rekomendacijose žemiau, priimti per Metrikacijos paslaugų informacinę sistemą (toliau – MEPIS).
  2. Asmenims pageidaujant, jiems pateikti civilinės būklės aktų įrašus liudijančius išrašus (jų kopijas) tuo el. pašto adresu, kuris yra nurodytas užsakant paslaugas per MEPIS. Kartu asmenys turi būti informuojami, kad pasiimti dokumento originalą civilinės metrikacijos įstaigoje galės pasibaigus karantinui.
  3. Prašymus tuoktis priimti per MEPIS – tokiais atvejais pageidautina, kad analogiško turinio prašymus užpildytų abu ketinantys susituokti asmenys. Ketinantys susituokti asmenys per MEPIS turėtų būti informuojami apie tai, kad į santuokos registravimo ceremoniją jie turėtų atvykti anksčiau nurodyto ceremonijos laiko tam, kad galėtų įvykti nuodugni santuokos sudarymo sąlygų patikra ir kiti susiję formalumai. Kartu ketinantys tuoktis asmenys turi būti informuojami apie santuokos sudarymo sąlygas ir supažindinami su kita Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių 68 punkte nurodyta informacija.
  4. Registruojant santuoką, riboti dalyvaujančiųjų santuokos registravimo ceremonijoje asmenų skaičių. Maksimalus skaičius – 5 asmenys, neįskaičiuojant civilinės metrikacijos įstaigos darbuotojo. Rekomenduotina iš anksto informuoti sutuoktinius, kad kiti asmenys, norintys dalyvauti ceremonijoje ir (ar) pasveikinti atėję svečiai į civilinės metrikacijos įstaigos patalpas nebus įleidžiami.
  5. Pasiūlyti ketinantiems tuoktis asmenims, kurie pastaruoju metu atvyko iš užsienio,  vėlesnę santuokos registravimo datą. Pastebėtina, kad jiems yra privaloma 14 dienų izoliacija pagal Vyriausybės nutarimo „Dėl karantino Lietuvos Respublikoje paskelbimo“ Nr. 207 3.1.5 punktą.
  6. Atsižvelgiant į Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių 69 punktą, atsisakyti registruoti santuokas ne civilinės metrikacijos įstaigos patalpose, nes tai gali kelti pavojų darbuotojų sveikatai. Apie tai ketinantys susituokti asmenys turėtų būti informuojami kuo anksčiau ir jiems turi būti pasiūloma atvykti registruoti santuoką į civilinės metrikacijos skyrių.
  7. Neatidėliotinais atvejais priimti asmenų prašymus apskaityti užsienyje sudarytus civilinės būklės aktus per MEPIS.
  8. Informuoti visuomenę apie civilinės būklės aktų registravimo paslaugų teikimo pasikeitimus savivaldybių interneto svetainėse ir savivaldybės socialinių tinklų paskyrose. Atkreipti visuomenės dėmesį į tai, kad  dėl mirties, santuokos nutraukimo (kai santuoka nutraukta Lietuvoje teismo sprendimu), bažnytinės santuokos įtraukimo į apskaitą asmenims apskritai nereikia kreiptis į civilinės metrikacijos įstaigą – šie veiksmai atliekami civilinės metrikacijos įstaigos iniciatyva, gavus šiuos civilinės būklės aktus patvirtinančius dokumentus iš atitinkamų įstaigų.
  9. Raginti visuomenę susilaikyti nuo prašymų, kurie gali būti pateikti pasibaigus karantinui.

Taip pat raginame laikytis Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijų dėl aplinkos valymo, vėdinimo ir dezinfekcijos, dėl rankų higienos ir kt. ir sekti aktualią informaciją, skelbiamą sam.lrv.lt puslapyje.

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos informacija

II.

Nuo šiandien, VMI paslaugos ir konsultacijos – tik nuotoliniu būdu: skelbia papildomą konsultantų telefonu sąrašą

2020-03-16

2020 m. kovo 16 d., Vilnius. Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI) informuoja, jog dviems savaitėms, iki kovo 30 d., visas paslaugas mokesčių mokėtojams teiks tik nuotoliniu būdu. VMI veikla perorganizuota taip, jog būtų užtikrintas mokesčių administratoriaus veiklos tęstinumas ir sklandus paslaugų teikimas. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI. VMI paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą gyventojams ir įmonėms, pagal aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje.

Kaip gauti asmeninę informaciją telefonu.

VMI primemena, jog mokesčių mokėtojai norintys asmeninę konsultaciją, siekiant užtikrinti duomenų apsaugą, gali užsisakyti atpažinimą unikaliu telefono numeriu. Tą galima padaryti prisijungus prie Mano VMI, skiltyje „Nustatymai“, paspaudus „Keisti kontaktus“ – „Identifikavimo informacija“.

Jei paskambinus mokesčių informacijos centro telefonu 1882 VMI konsultantai užimti, rekomenduojama naudotis skambučio užsakymo paslauga. Asmuo gali užsisakyti VMI konsultantų atskambinimą jam patogiu laiku. Tą galima padaryti prisijungus prie Mano VMI. Dešiniajame kompiuterio ekrano kampe apačioje reikia paspausti „konsultanto“ ikonėlę ir pasirinkti langą „Užsakykite skambutį“. Atskambinimo paslauga galima į mobilaus telefono numerį.

Paklausimus e. būdu gyventojai taip pat gali užduoti ir raštu, prisijungę prie Mano VMI, taip pat, minėtoje sistemoje galima pasirinkti pokalbį numatytomis temomis su konsultantu internetu (chat).

VMI paslaugos.

VMI paslaugos nuotoliniu būdu yra teikiamos per Mano VMI, Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS), i.MAS, MOSS, AIS ir kt.
Prisijungę prie Mano VMI gyventojai gali sužinoti aktualią asmeninę mokesčių informaciją, įsigyti, pratęsti verslo liudijimus, įregistruoti ar išregistruoti individualią veiklą, teikti prašymą įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtoju, išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų ir kt.

savarankiškai aktualią mokesčių informaciją galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt ir Konsultacinės medžiagos kataloge. VMI seminarų vaizdo įrašai yra skelbiami VMI „Youtube“ kanale.

Related posts