BŪTIS: VILNIAUS APSKRITIES / ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS – EKŪ # WWW.DIRST.LT P.<300/451> DIRST: DAR KARTĄ APIE  ŠILUMOS  TINKLUS  # 2021 – 05 – 03  

BŪTIS: VILNIAUS APSKRITIES / ELEKTRĖNŲ KRAŠTO AKTUALIJOS 

300/451

DIRST: DAR KARTĄ APIE 

ŠILUMOS  TINKLUS   

Informacijos šaltinis: 

Portale paskelbta: 2021 – 05  03

Aktuali šaltinio informacinė medžiaga: 

Šilumos tiekimo tinklų modernizacija Elektrėnuose

2021-04-23

Bendrovė kaip šilumos tiekėja šilumą tiekia Elektrėnų ir Vievio miestams bei Kareivonių kaimui. Bendras šilumos tinklų ilgis šiai dienai yra 35,73 km, iš kurių: Elektrėnų mieste – 19,0 km; Kareivonių kaime – 0,384 km; Vievio mieste – 7,35 km; jungiamoji šilumos trasa tarp Elektrėnų ir Vievio miestų – 9,0 km. Atnaujintų šilumos trasų Vievyje sudaro apie 97 proc. ir Elektrėnuose apie 77 proc. Tai gana aukštas rodiklis.

Elektrėnų miestas pradėtas statyti prieš 60 metų, tad reiktų įvertinti, kad ir pagrindinės magistralinės šilumos trasos irgi buvo pradėtos tiesti prieš tiek laiko. Bendrovė kaip šilumos tiekėja privalo užtikrinti nenutrūkstamą ir patikimą šilumos tiekimą visiems vartotojams, iš kurių 224 daugiabučiai namai, o Elektrėnų mieste – 142 vnt. Didesnė dalis įvykdytų šilumos investicijų yra atlikta gavus paramą iš Europos Sąjungos lėšų. Kadangi dar dalis pagrindinės šilumos magistralinių tinklų yra susidėvėjusi, pasenusi ir nepakeista, buvo nutarta šias pagrindines šilumos trasų atkarpas nuo Rungos upelio link Draugystės, Trakų, Saulės, Pergalės, Šarkinės gatvių ir iki Atgimimo aikštės pakeisti, pilnai atnaujinti 2,11 km.

Norėdama gauti ES paramą šilumos tinklų modernizacijai bendrovė pirmiausia turėjo pateikti paraišką Elektrėnų savivaldybės tarybai, kuri 2017 m. lapkričio mėnesį patvirtino tas šilumos investicijas. Po to įmonė teikė jas derinti Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai, kuri tai atliko 2018 m. lapkritį. Norint gauti ES paramą, privalu pateikti reikiamus paruoštus projektus, visą dokumentaciją, o tai užėmė nemažai laiko.

2020 m. gruodžio mėnesį buvo skelbiamas konkursas tiems darbams atlikti, bendra investicijų vertė – 1 658,47 tūkst. Eur. Šio projekto darbų konkursą laimėjo mažiausią kainą pasiūliusi įmonė UAB „Elektrėnų energetikos remontas“ –  987,42 tūkst. Eur. Darbų konkurse dalyvavo 15 įmonių.

Bendrovė sutaupė 671,05 tūkst. Eur. Tai 40 proc. mažiau negu buvo numatyta. Įvertinus, kad apie 50 proc. lėšų suteiks Europos Sąjungos fondas, įmonės lėšos sudarys tik apie 494 tūkst. Eur. Tik nuo šios sumos šilumos tinklų eksploatacijos ir priežiūros sąnaudos bus įskaičiuojamos į šilumos kainą.

Šilumos trasų atnaujinimas, pakeitimas yra būtinas, norint užtikrinti patikimą jos tiekimą vartotojams. Tai aktualu žiemos sezono metu, kad neįvyktų avarijų, nebūtų trūkimų trasoje. Be to, bus sumažinti ir šilumos perdavimo nuostoliai. Skaičiuojama, kad dėl išvengtų rekonstruojamų ruožų avarijų šilumos energijos sutaupymai kas metus sudarys ~77.516 kWh/metus.

Kadangi verda aistros dėl laikino karšto vandens atjungimo, informuojame, jog gyventojai, kurie norės pasistatyti karšto vandens boilerius, atjungus šildymą galės per savaitę juos įsirengti butuose. Tai bus suderinta su darbų rangovu.

Visa detalesnė informacija dėl karšto vandens atjungimo bus skelbiama bendrovės tinklalapyje, bendrovės feisbuko paskyroje, žiniasklaidoje. Karšto vandens atjungimas numatomas, kai 3 paras iš eilės lauko vidutinė paros temperatūra siekia virš 10 laipsnių šilumos.

Rangovas UAB „Elektrėnų energetikos remontas“ atsakingai žiūri į paruošiamus darbus. Kaip ir mato visi gyventojai, didesnė trasų dalis yra jau atkasta, paruošti vamzdžiai keitimui. Tikėtina, jog bus dedamos visos pastangos, kad darbai vyktų greitai ir sklandžiai.

Prašome visų gyventojų pakantumo ir supratimo, kadangi vamzdynui pakeisti reikia atjungti karšto vandens tiekimą. Visos alternatyvos apie mobilių katilinių pajungimą ar kito vamzdžio paklojimą yra įvertintos, bet negalimos įgyvendinti, nes reiktų gauti ar išnuomoti nemažai mobilių katilinių, įrengti prisijungimus, o tai kainuotų nemažus pinigus. Be to, išsinuomoti daugiau tokių mobilių katilinių nebūtų galimybės, kadangi jų daug ir nėra. 

Related posts