Turistinės kelionės įspūdžiai po Austriją

Malonūs prisiminimai

Kaip žinia, vasara – atostogų laikas. Tai poilsiavimo sezonas, kurio metu galima nukeliauti į svečias šalis bei pamatyti daug neįprasto ir įdomaus, o grįžus su malonumu prisiminti patirtus įspūdžius. Šįkart papasakosiu apie penkių dienų (liepos 31 – rugpjūčio 4 – sios) turistinę išvyką autobusu į Austriją maršrutu Viena- Zalcburgas – užburiantys Alpių kalnai ir ežerai.

Išvykos ypatumai

Ankstyvą 2016 – jų liepos 31 – sios rytą į Austriją išvyko mūsų 37 jaunimo, vidutinio amžiaus žmonių, pagyvenusiųjų ir šių atžalų turistų grupė, kurioje buvo 15 kaišiadoriškių, vieviškių, 7 vilniškiai bei 15 marijampoliečių. Jai vadovavo kelionių centro „Banelituras“ turizmo vadybininkė Daiva Jurgelevičienė, o vežė vairuotojai Albinas ir Nerijus. Kertant Lenkiją gidė pateikė daug įdomios informacijos apie tą šalį.

Kol pirmąją dieną pasiekėme nakvynės vietą Moravijoje (Čekija), įveikėme 1140 km. Kitą rytą atsikėlę bei papusryčiavę susėdome į autobusą ir važiuodami Čekijos bei Austrijos teritorijomis klausėmės palydovės Daivos papasakojimo apie abejas respublikas.

Kelionės laikotarpiu autobuse žiūrėjome puikius filmus apie Austriją, klausėmės gražių to krašto tautos dainų, domėjomės vadovės pateiktais bukletais. Po ekskursijos Vienoje 250 km vykome iki pensiono UNESKO saugomame kurortiniame Zalckamergut regione greta Aterzė ežero. Po tvankumos nuovargis, žinoma, darė savo, bet pasidžiaugėme atsivėrusia panorama bei pasimėgavome vandens telkinio teikiamais malonumais. Ten ilsėjomės kelis vakarus, o grįždami į Lietuvą nakvojome Brno mieste (Čekija). Rugpjūčio 4 – ją iškeliavę link Lietuvos, namus pasiekėme gerokai po vidurnakčio.

…ir įsiminę įspūdžiai

Rugpjūčio 1 – ją nuvykus į Austriją gidė organizavo ekskursiją po Vieną. Tiesiog stebino mieste vyraujanti švara bei tvarka, gėlynai, parkai ir trykštantys fontanai. Ten pasivaikščiojome po siauras austrų sostinės gatveles, pamatėme pagrindinę miesto šventovę – Šv. Stepono katedrą, pasigrožėjome imperatoriškos Habsburgų pagrindinės žiemos rezidencijos Hofburgo rūmais, pabuvojome originalių „sniego rutulių“ muziejuje, Marijos Teresės aikštėje, Volksgarten sode su Elžbietos memorialu, prie parlamento, rotušės ir kitur.

Rugpjūčio 2 – ją (trečiąją išvykos dieną) apsilankėme, anot archeologų, seniausiose pasaulyje druskos kasyklose, kur druska buvo išgaunama jau prieš 7 tūkst. metų. Nusileidę specialiu kalnakasių traukinuku, susipažinome su požeminėmis galerijomis ir druskos ežerėliu, klausėmės darbuotojų pasakojimų, apžiūrėjome ten rodomus eksponatus, leidomės 64 m ilgio medine čiuožykla.

Netrūko įdomybių ir vėliau. Antai tądien po vidurdienio mūsų laukė gimtasis žymaus kompozitoriaus Volfgango Amadėjaus Mocarto gimtasis miestas Zalcburgas. Ten sudomino tarp uolos bei Zalcacho upės įspraustas žavus senamiestis, jame įkurtas Mirabelės sodas, pagrindinė gatvė Getreidegasse, Šv. Petro vienuolyno bažnyčia, vietos tvirtovė ir kt. Beje, turėdami laisvo laiko, pasmaguriavome austrų patiekalų, pavyzdžiui, labai skanių sriubų, šonkaulių. Įdomiausia, kad keliese vos įveikėme vieną porciją – tokios jos didelės!

Nauji įspūdžiai mus pasitiko ir ketvirtąją išvykos dieną (rugpjūčio 3 d.). Tada Zalckamergut regione gėrėjomės nenusakomu gamtos grožio bei kultūrinio gamtovaizdžio darna. Lynų keltuvu pakilę į daugiau nei 2000 m aukštyje įrengtą apžvalgos aikštelę, grožėjomės nuostabia Klintinių Alpių panorama. Be to, grįždami į nakvynės vietą, vaizdingu keliu palei kalnų ežerą nuvažiavome į akį traukusį Halštat miestelį.

Paskutinę dieną važiuodami namolei užsukome į buvusią Moravijos sostinę Olomoucą (Čekija), pasak legendos, įkurtą Julijaus Cezario, kur susipažinome su vietos įžymybėmis.

Parvažiavę gi vertinome nuostabias kelionės akimirkas…