I. SVEIKATA # ROMUALDO ČERNECKIO P. <460 / 571> KĄ VALGYTI ŽIEMĄ, KAD NEAUGTŲ SVORIS (I) # 2022 – 01 – 14

I. SVEIKATA

ROMUALDO ČERNECKIO

460 / 571

PARUOŠĖ ROMUALDAS ČERNECKIS

2022 – 01 – 14

Šaltinis: 2022 METŲ KALENDORIUS

KĄ VALGYTI ŽIEMĄ, KAD NEAUGTŲ SVORIS (I)

Kaip ir mes, mūsų protėviai žiemą valgė daugiau riebaus maisto ir krakmolingo maisto (miltinių, bulvinių patiekalų, košių), tačiau skirtingai negu mes, retai priaugdavo svorio.

Visa paslaptis produktuose. Pagrindiniai maisto komponentai, skatinantys svorio augimą – angliavandeniai ir riebalai. Cukrus ir kiti lengvai įsisavinami angliavandeniai tukina labiau nei riebalai.

Rafinavimo žala

Rafinuotas cukrus – vos ne kiekvieno produkto sudėtinė dalis. Rafinuotuose miltuose gausu lengvai įsisavinamų angliavandenių. Beveiki iki pat XX a. rupūs miltai buvo gaminami iš nešlifuotų grūdų. Tai reiškia, kad, be krakmolo, juose buvo baltymų, maistinių skaidulų, vitaminų, mineralų ir kitų bioaktyvių medžiagų. Tokių miltų krakmolas buvo įsisavinamas lėčiau, cukraus lygis kraujuje nedaug pakildavo, dėl to ir svoris neaugdavo.

Šiuo metu populiariausių aukščiausios rūšies miltų sudėtis – beveik vienas krakmolas. Todėl stenkitės rinktis gaminius iš rūpiai maltų viso grūdo miltų, pirmenybę teikite grudėtai ruginei duonai.

(B. d.)

Related posts